AMARAN: Kanak-kanak di bawah umur 18 tahun, orang yang lemah semangat, lemah syahwat mahupun yang lemah tenaga batin adalah DILARANG mengunjungi laman blog ini tanpa bimbingan mereka yang berpengalaman.

"Sesungguhnya makhluk-makhluk halus itu dapat melihat kamu sedangkan kamu tidak dapat melihat mereka." (Surah al-A'raaf, ayat 27)

Selasa, 14 September 2010

Hantu Hari Halloween?

Alhamdulillah selesai sudah sebulan kita berpuasa. Aku pun dah lama tak update blog ni. Sibuk sikit la beraya rumah sedara-mara. Nak duduk di rumah tengok TV dah takde rancangan sarkas macam masa aku kecik-kecik dulu.
Cerita tentang tamatnya bulan Ramadhan ni aku rasa puak-puak hantu dan syaitan la yang paling happy sebab dah boleh aktif balik. Jumpa balik la dengan member-member di kalangan manusia. Maka kembali bermaharajalelalah hantu-hantu.
Kalau korang perasan sejak hari raya pertama lagi, aku tengok stesen TV berlumba-lumba dok tayang cerita-cerita hantu.Dari TV kerajaan, TV swasta sampai lah TV berbayar (Astro la tu).  Bermacam-macam jenis hantu yang keluar. Tak cukup dengan hantu melayu, hantu Indon pun tumpang sekaki. Hantu sundel bolong la, kuntilanak la, semua pakat berpesta. Bila buka TV je cerita hantu.Asyik-asyik muka pelakon Mak Mah jadi hantu.Tajuk filem pulak bermacam-macam, hinggakan filem bertajuk Beranak Dalam Kubur pun ada, macam takde tajuk lain. Tapi kalau ikut perkembangan semasa kira ok le tajuk tu sebab orang sekarang beranak merata-rata.
Kalau tak silap aku masa awal berpuasa dulu masyarakat Cina ada sambut Perayaan Hantu Lapar tapi takde pun cerita hantu kat TV.
Kepada puak-puak hantu, jangan marah kat aku pulak.Cuma aku rasa Hari Raya tahun ni dah jadi macam Hari Halloween la pulak!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan