AMARAN: Kanak-kanak di bawah umur 18 tahun, orang yang lemah semangat, lemah syahwat mahupun yang lemah tenaga batin adalah DILARANG mengunjungi laman blog ini tanpa bimbingan mereka yang berpengalaman.

"Sesungguhnya makhluk-makhluk halus itu dapat melihat kamu sedangkan kamu tidak dapat melihat mereka." (Surah al-A'raaf, ayat 27)

Sabtu, 23 Oktober 2010

UFO (Bhg 1)

Artikel kali ni pelik sikit dari biasa sebab kali ni blog Ustad Man akan bercerita tentang UFO. Walaupun nampak macam artikel dah terkeluar tabii tapi aku rasa UFO juga tergolong dalam benda2 mistik yang mesti dibicarakan. Kebelakangan ini aku percaya korang tentu dah dengar atau baca dalam suratkhabar tentang kemunculan objek terbang yang tidak dikenali atau UFO di negara kita. Kalau buka internet terdapat pelbagai gambar kononnya gambar UFO yang berjaya dirakam. Seperti gambar-gambar hantu jugak, kebanyakan gambar2 UFO yang dirakam seperti telah dimanupulasi oleh teknologi sekarang.
Apakah sebenarnya UFO ini? Dari manakah datangnya UFO? Adakah ia turut mempunyai kaitan dengan hantu atau kisah-kisah mistik yang terjadi di seluruh dunia?
Beberapa teori dicipta sejak UFO mula-mula muncul di muka bumi. Teori paling popular ialah UFO dikaitkan dengan makhluk asing dari angkasa lepas. Malangnya teori ini masih tidak dapat dibuktikan secara saintifik. Mengapa angkasa lepas? Mungkin sifat UFO itu sendiri yang kerapkali dilihat muncul di ruang angkasa. Mungkin teori ini akan menjadi sebaliknya sekiranya UFO itu kerap dilihat di dalam perut bumi atau di dasar lautan. Adakah manusia akan mengatakan UFO itu datang dari angkasa lepas juga?
Teori kedua yang agak popular ialah UFO itu sebenarnya ialah sebuah pesawat prototaip yang direka oleh manusia untuk kegunaan ketenteraan, dan makhluk (alien) yang berada di dalam pesawat tersebut ialah makhluk yang terhasil akibat kesilapan genetik yang juga dicipta untuk tujuan ketenteraan oleh pihak-pihak tertentu.
Teori terbaru yang aku dapat dari internet ialah UFO sebenarnya ialah sebuah kenderaan masa akan datang yang dicipta dengan kelajuan yang melebihi kelajuan cahaya. Makhluk (alien) yang terdapat di dalam kenderaan itu adalah manusia yang telah melalui proses mutasi akibat berada di dalam kenderaan yang terlampau laju. Teori ini turut disokong oleh teori pakar fizik Albert Einstein.
Albert Eistein
Menurut Albert Einstein (seorang Yahudi) manusia akan kembali ke masa belakang sekiranya mampu bergerak mengatasi kelajuan cahaya. Beliau memberi contoh tentang tempoh yang diambil untuk cahaya bintang sampai ke bumi. Secara mudahnya macam ni lah, sekiranya sebutir bintang bersinar pada tahun 2000 dan cahayanya mengambil masa 5 tahun untuk sampai ke bumi maka manusia di bumi akan dapat melihat sinaran bintang tersebut pada tahun 2005. Dan sekiranya ada manusia yang sama-sama bergerak pada tahun yang sama tetapi melampaui kelajuan cahaya maka manusia tersebut akan sampai ke bumi mungkin pada tarikh sebelum 2005. Ini bermakna manusia telah berjaya berpatah balik ke belakang beberapa tahun sebelum sepatutnya. Yang aku heran tu pulak, ramai yang percaya teori Yahudi tua yang kononnya cerdik ni. Pada aku, manusia tetap tidak dapat berpatah balik ke masa belakang biarpun selaju mana ia bergerak sebab Albert Einstein mungkin lupa masa dan tarikh mula bintang tersebut bersinar. Kalau dah mula bergerak atau bersinar pada tahun 2000 mana mungkin boleh berpatah balik pada tahun sebelumnya.Bergerak tetap bergerak ke hadapan cuma masa saja tiba sahaja yang berlainan. Agaknya Albert Einstein terlupa masa yang dicatat ketika mula-mula bergerak.
Berbalik tentang UFO tadi, aku rasa ianya memang datang dari angkasa lepas sebab di dalam Al-Quran pun ada dinyatakan terdapat hidupan lain selain manusia termasuklah Jin, Syaitan dan Iblis. Teringat aku tentang satu kejadian di laluan berhampiran Tasik Timah Tasoh, Perlis. Sedikit masa lalu hampir setiap hari kejadian kemalangan dilaporkan berlaku di tempat yang sama. Menurut mangsa, walaupun kenderaan dipandu perlahan, seolah-olah terdapat seperti tarikan magnet yang memesongkan arah kenderaan ke arah tasik.Tak silap aku dah 15 kejadian yang berlaku di tempat yang sama tanpa penjelasan munasabah. Aku pun kerap juga lalu jalan tersebut tetapi takde rasa apa2 pun. Misteri memang misteri. Mungkinkah ada sesuatu yang jatuh dari angkasa ke dalam tasik yang mempengaruhi kejadian tersebut?
Kisah terbaru tentang UFO di Malaysia ialah di Tuaran Beach Resort. Ramai saksi yang melihat dan merakam gambar UFO tersebut. Adakah UFO ini ada kaitan dengan makhluk halus seperti Jin atau Syaitan? Ataupun adakah ia hanya pesawat pengintip dari negara jiran?



Dua Gambar di atas ialah gambar yang berjaya dirakam di Tuaran Beach Resort, Sabah



Video di bawah ialah video yang berjaya dirakam di Alor Setar dan sekitar Kuala Lumpur
video
video
video

Tiada ulasan:

Catat Ulasan