AMARAN: Kanak-kanak di bawah umur 18 tahun, orang yang lemah semangat, lemah syahwat mahupun yang lemah tenaga batin adalah DILARANG mengunjungi laman blog ini tanpa bimbingan mereka yang berpengalaman.

"Sesungguhnya makhluk-makhluk halus itu dapat melihat kamu sedangkan kamu tidak dapat melihat mereka." (Surah al-A'raaf, ayat 27)

Selasa, 10 Ogos 2010

Puntianak atau Makhluk Lain?

Gambar Hiasan
Bila buka You Tube,taip gambar hantu banyaklah versi-versi gambar hantu yang dinamakan pontianak yang telah berjaya dirakam.Selain daripada tu,yang berjaya direka pun banyak jugak.Cerita tentang puntianak memang banyak dalam internet.Dari negara benua Asia hinggalah ke benua Amerika.Apa yang menariknya ialah,kebanyakan penampakan hantu puntianak yang berjaya dirakam itu bentuk dan rupa fizikalnya hampir sama.Kalau kita tengok rakaman-rakaman yang berjaya dibuat di negara-negara Asia contohnya Malaysia dan Indonesia,keadaan puntianak jelas sama dari segi pakaian dan dandanan rambut.Di Malaysia puntianak berambut panjang mengerbang,berjubah putih bersih (apa rahsia puntianak pakaian tak nampak kesan kotoran,pakai Dynamo atau Breeze?)Dari segi muka pulak,jugak putih pucat,mata bercelak tebal serta bertaring.Rupa yang hampir sama juga terdapat pada puntianak di Indonesia,cuma namanya mungkin berbeza iaitu Kuntilanak.
Di negara Jepun atau Korea,bentuk fizikal puntianak juga hampir sama.Buktinya tengoklah filem Ring-O (Jepun) atau Ju-On (Korea).
Gambar Hiasan
Di negara barat pulak pontianaknya bersaiz kecil seperti kanak-kanak tetapi masih berpakaian putih.Cuma mungkin sebab berlainan budaya pontianak barat tidak memakai jubah tetapi memakai gaun.Bila pontianak kecil ini membesar aku rasa dia berhijrah ke tempat lain ataupun dikenali pulak sebagai vampire.Pakaian pulak seksi gila la sikit.Tengokla filem2 vampire omputih tu kalau tak percaya.
Kewujudan hantu pontianak ini aku tak pasti waktu bila sebab ada di antara gambar yang aku tengok dalam internet, pada waktu siang pun makhluk ni wujud.Jadi apakah sebenarnya puntianak ni?Adakah ia juga mahkluk dari angkasa lepas?
Mengikut teori aku,puntianak ni ialah sejenis makhluk yang masih belum dapat dikaji oleh manusia sampai ke hari ini.Makhluk ini hidup di serata dunia.Bentuk fizikalnya hampir sama, kewujudannya mungkin di antara titik buta (blind spot) mata manusia.Nak tau lebih lanjut tentang titik buta ni tanyalah bekas askar Vietcong.Askar Vietcong mahir tentang kedudukan titik buta mata manusia.Mungkin sebab tu askar Amerika tewas di Vietnam.Begitu juga makhluk puntianak tadi,apabila ia tersasar dari titik buta mata manusia maka manusia akan nampaklah kelibatnya tak kira siang atau malam.Tak percaya sudahlah..
Walau bagaimanapun, ada gambar2 yang aku tengok di internet dah dimanipulasikan.Sebagai contoh tengok kedua-dua gambar ni.Kedua2 puntianak ni berposing dengan cara yang sama cuma tempat je berbeza.Yang mana satu betul ntah?



Gambar diambil kat mana aku pun tak tau



Tapi ada juga gambar2 yang sukar nak dipastikan sama ada tipu atau benar. Tunggu artikel Ustad Man selanjutnya dengan paparan video yang mungkin meresahkan anda..

Gambar diambil di Indonesia

Ini pun aku tak tau ambil kat mana
Nampak tak yang melayang kat belakang tu?Tapi lebih kurang sama aje posingnya dengan gambar kat atas yang dalam bilik tu.Hampeh betul..


1 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam