AMARAN: Kanak-kanak di bawah umur 18 tahun, orang yang lemah semangat, lemah syahwat mahupun yang lemah tenaga batin adalah DILARANG mengunjungi laman blog ini tanpa bimbingan mereka yang berpengalaman.

"Sesungguhnya makhluk-makhluk halus itu dapat melihat kamu sedangkan kamu tidak dapat melihat mereka." (Surah al-A'raaf, ayat 27)

Jumaat, 13 Januari 2012

Jin Untuk Dijual?

Dah lama aku tak menulis kat blog ni. Bukan malas, tapi terlalu sibuk. Rasa-rasanya hantu pun dah tak berapa kenal dengan aku sebab dah lama aku tak mencari dan merakam gambar hantu. Sibuk memang sibuk. Sebenarnya sejak bini pi kursus memang aku takda masa nak menulis kat blog ni. Idea tu banyak, cuma nak menaip tu yang malas. kalau la Ustad Man ada assistant, boleh la tolong taipkan.
Cerita pasal assistant ni, teringat aku pada satu iklan kat internet yang aku pernah lawat pada suatu malam selepas boring menyiapkan assigment. Iklan yang aku maksudkan ialah iklan menjual khadam@jin untuk menjadi pembantu dengan harga semurah RM150. Macam tak percaya je tengok iklan ni. Cara nak beli khadam ni boleh pulak pakai sms, lepas tu bayar pakai kad kredit pun boleh. Lepas tu pembekal khadam tu akan jampi jarak jauh (aikk..ada PJJ pulak) untuk pos khadam kepada pembeli. Percaya atau tidak try la klik kat link di bawah ni dan nilailah sendiri:

http://www.alamghaib.com/Qadam.php?gclid=COnBtMDMza0CFY4a6wodx3DHhg

*Kalau Tok Batin tengok mesti berminat nih..Nasib baik 3K (Kelab Kad Kredit) kat tempat kerja aku dah tak aktif, kalau tidak mesti masing-masing pakat beli khadam pakai kad kredit. Presiden 3K mesti dah tak dak gigi dah nak luruh, punya swipe kad kredit gara-gara nak beli jin. (Daripada beli jin, beli makjun lagi baik..)

Rabu, 5 Oktober 2011

Bisikan Syaitan di Tandas

Sebuah kisah benar yg terjadi dan tak dpt dilupakan oleh penulis sepanjang hidupnya!
Pesanannya, Hati2lah bila masok ka tandas dan pandang sekeliling dan baca doa masuk tandas supaya anda tidak mengalami apa yg beliau alami.

Malam itu, malam Jumaat. Kebanyakan anggota polis dan penyiasat-penyiasat semua dah balik ke rumah, ada yang keluar makan, ada pulak yang sedang melakukan rondaan atau serbuan di tempat-tempat yang hangat disarangkan jenayah. Aku baru jer balik dari rumah mayat SGH utk mengenal pasti satu mayat yg menurut doktor rumah mayat, adalah Lim Ah Bee, seorang pemandu teksi, yang dilaporkan hilang 7 hari lepas. Memang betul tu lah dia, menurut gambar-gambar yang diberikan oleh ahli keluarganya, yg melaporkan kehilangan Ah Bee kelmarin. Badanku berlengas peluh dan bau busuk dari bilik mayat.
Setibanya di pejabat, aku mencapai tuala dan sabun, menukar kasut, dan menuju ke arah bilik mandi. Jam di dinding menunjukkan pukul 12:20 tengah malam. “Apa lah nasibku ini” aku mengeluh… Baru semalam shif pagi, dan hari ini hari cuti aku. Tapi terpaksa bekerja juga. Sgt Hilal terpaksa mengambil cuti tergempar kerana bapanya sakit teruk. Takpelah hari ni hari dia. Besok mungkin hari ku pulak. Sampai jer di bilik air, aku terus menuju ke kamar mandi. Seluruh bilik air tu kosong, sebab hanya 3 orang jer yg bertugas malam tu. Kedua-dua rakan sekerja yg bertugas keluar menghadiri kes. Aku pun melucutkan pakaianku, terus membuka air panas dan membiarkan air itu menbasahi seluruh rambut dan badanku…
Tiba-tiba, terdengar bunyi yang aneh, “Pssssttttt”
Mula mula, aku fikir salah seorang dari kedua rakanku itu dah balik ke stesyen dan ada di kamar mandi. Aku pun menjerit

“Bala, kau ke tu ?”tapi tak ada jawapan.
Aku pun sambung menggosok gosok sabun ke seluruh badanku. Kurang dari 3 minit kemudian, bunyi tu ada lagi…
“ Psssssssttttt”
Tetapi kini, diikuti dengan bau wangi, seperti bunga mawar. Dentuman hatiku terus pantas, dan perasaan takut menyelubungi ku. Aku pun bergegas mengosokkan sabun yang masih ada di tubuhku, ambil tuala dan mengelap seluruh tubuh. Setelah menyarung seluar, aku mencapai baju dan terus membuka pintu…
Tiba-tiba, didepan muka ku, bunyi itu datang lagi, kini lebih kuat
“PSSSSTTTTTT” ……….. diiringi bau wangi yg menusuk hidungku…
Aku terpaku, tidak bergerak seketika… Lepas tu barulah aku pandang ke atas…..

***PERHATIAN!!!
Pada sesiapa yg lemah semangat, harap hentikan membaca sampai disini jer, kerana kejadian ini memang benar2 berlaku.
Sila scroll ke bawah…
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>

> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>

> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>

Lalu aku tertawa sendiri…


“Cilaka punya perfume dispenser”

 

Selasa, 4 Oktober 2011

Hantu Air?

SIBU: Penduduk di kawasan rumah panjang di Sungai Nibong, berdekatan Jambatan Sungai Nibong dekat sini gempar apabila mendapati seorang gadis remaja pengsan setelah mandi-manda di sungai terbabit, petang kelmarin.

Menurut sumber, mangsa yang berumur lingkungan belasan tahun dari rumah panjang berdekatan dikatakan merakam gambar sewaktu mandi manda sehingga muncul satu imej yang me-nyerupai tangan satu lembaga seolah-olah hendak mencekik leher mangsa.

“Setelah mengambil gambar, mangsa terus naik ke tebing dan pengsan sehingga menyebabkan rakan-rakannya yang lain terkejut dan cuba membantunya.

“Melihat mangsa gagal memberi sebarang tindak balas, salah seorang rakannya kemudian berlari ke rumah panjang berdekatan untuk meminta pertolongan,” ujarnya yang enggan dikenali kepada Utusan Borneo, semalam.

Penduduk rumah panjang yang dimaklumkan jelasnya, kemudian bergegas ke tempat kejadian dan cuba memberikan pertolongan kepadanya termasuk menggunakan jampi tertentu.

Menurutnya, sedang beberapa orang penduduk rumah panjang sibuk memberi pertolongan kepadanya, salah seorang rakannya sempat mengimbas gambar yang diambil dengan menggunakan telefon bimbit dan alangkah terkejutnya dia apabila melihat objek yang menyerupai tangan ‘hantu’ cuba mencekik mangsa kelihatan dalam gambar itu.

“Salah satu tangan ‘benda’ itu terletak berdekatan dengan dagu remaja itu sementara tangan satu lagi sudah berada di tengkuk kirinya dan dilihat seolah-oleh bersedia untuk mencekik mangsa yang sedang berada di dalam sungai tersebut untuk memberikan posenya kepada rakan yang sedang mengambil gambarnya,” ujar sumber itu.

Jelas sumber itu, mangsa kemudian dibawa ke rumah panjangnya dan difahamkan sudah sedar dan keadaannya tidak membimbangkan.

Bagaimanapun katanya, satu upaca-ra ‘ngampun’ mengikut adat lama ma-syarakat Iban akan dijalankan hari ini (semalam) di sungai tersebut bagi me-minta maaf kepada makhluk halus itu.

Bagi mengikuti perkembangan upacara terbabit semalam, Utusan Borneo tidak dibenarkan membuat liputan sama ada mengambil sebarang gambar di kawasan terbabit atas sebab-sebab tertentu bagi mengelak sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.

Gambar ini yang dikirimkan melalui MMS kepada telefon bimbit pemberita Utusan Borneo menimbulkan keanehan apabila tangan makhluk terbabit sungguh ketara dilihat jika ia diperhatikan betul-betul.

Percaya atau tidak, ia terpulang kepada individu itu sendiri tetapi gambar ini menimbulkan misteri dan ia benar-benar berlaku di kawasan tersebut.

Sungai Nibong yang terletak kira-kira 30 meter dari pusat bandar ini dan terletak di Jalan Nibong-Tada.

Kejadian itu berlaku tidak jauh dari jambatan Sungai Nibong yang terletak di jalan terbabit.

Utusan Borneo turut diberitahu bahawa jalan raya di situ, sama ada sebelum dan selepas Jambatan Sungai Nibong itu merupakan satu tempat yang ‘sangat keras’.

Menurut penduduk di situ, jalan terbabit sudah banyak mengorbankan nyawa manusia yang terlibat dalam kecelakaan jalan raya.

Kata mereka, setiap kemalangan yang berlaku di situ pasti akan meragut nyawa dan jarang yang selamat apabila ditimpa kemalangan di jalan terbabit.

Ada antara mereka menyatakan bahawa banyak pengguna jalan raya yang melalui jambatan terbabit kerap diganggu oleh makhluk halus terutama pada waktu malam.

‘Makhluk’ singgah

TUMPAT: “Anak saya memberitahu, dia tergamam dan menggeletar sebaik melihat satu lembaga besar memerhatikannya ketika di dalam dewan peperiksaan semalam.
“Selepas menjerit ketakutan, anak saya pengsan sebelum dibawa mendapatkan rawatan oleh guru,” kata Rozali Abdul Rahim, 46, bapa kepada Sara, 11, yang diserang histeria di sekolahnya jam 10 pagi semalam.
Rozali berkata, ketika kejadian, anaknya yang belajar di Tahun Lima Sekolah Rendah Kebangsaan (SRK) Pengkalan Kubor 1 sedang menduduki peperiksaan penggal akhir tahun bersama beberapa rakannya sebelum tiba-tiba menjerit ketakutan.

Katanya, selain anaknya, kira-kira 10 lagi murid di dalam dewan itu turut menjerit seolah-olah ternampak sesuatu yang menakutkan sebelum tidak sedarkan diri.



“Nasib baik dia dapat dipulihkan dengan bantuan pengamal perubatan tradisional yang didatangkan dari Pengkalan Chepa,” katanya, semalam.


Oleh Adnan Mohamad
am@hmetro.com.my

Jumaat, 17 Jun 2011

Misteri Tandas Lama

Dah lama aku tak menulis blog. Bukan takde idea tapi takde masa. Baru-baru ni cuti dua minggu pun tak berkesempatan nak bawa anak bini makan angin. Tu nasib baik bini sorang, kalau lebih sorang lagi tak sempat. Dua minggu cuti berlalu macam tu je.
Hari Isnin 13 hb Jun lalu bekerjalah balik aku, tapi kali ni tempat kerja aku dah jadi 'Kerajaan Perpaduan'. Takde dah lagi kerja pagi dan petang. Semua kerja pagi. Hari pertama kerja setelah cuti dua minggu tu terjadilah satu insiden ngeri di tempat kerja aku. Kali ni berlaku pada sahabat aku Tuan Mursyidul Am SKK.
Pendedahan kisah benar ni bukan nak memburuk-burukkan imej atau menjatuhkan maruah sahabat aku ni tapi sebagai pengajaran untuk pembaca. Tapi Tuan Mursyidul ni dah biasa melawak kasar2 dengan aku sebelum wujud 'Kerajaan Perpaduan', sebab tu antara syarat nak join perbahasan 'Dewan Rakyat SKK' mesti kena tebal telinga dan tahan kena 'fire' sebab dalam dewan tu kalau bapak segala Ultraman 'fire' pun boleh sengih macam biasa. Tak macam 'sebelah sana', melawak lebih sikit dah masuk facebook, konon kita ni tabur pasir dalam periuk nasik la, jatuh maruah orang la dan macam2 lagi la sampai kita kena block la. Sebab tu bila dah jadi 'Kerajaan Perpaduan' kena hati2 sikit.
Berbalik pada kisah Tuan Mursyidul tadi, kisahnya bermula begini. Di tempat kerja aku terdapat beberapa tandas yang tak digunakan dan dijadikan stor. Aku pun taktau sebab apa tandas2 tu tak digunakan sedangkan aku rasa takde apa2 masalah teknikal pun pada tandas2 tu. Salah satu tandas tu terletak di tingkat atas sekali bersebelahan tandas yang pernah aku letak kamera video untuk merakam gambar kewujudan entiti aneh satu waktu dulu. (Rujuk artikel Misteri Di Tempat Kerja Bhg 2).
Menurut cerita Tuan Mursyidul, beliau sengaja tinjau tandas ni tanpa tujuan apa2. Oleh kerana tandas ni dah dijadikan stor maka terdapatlah buku-buku lama dan beberapa alatan yang dah tak berguna ditempatkan di dalam tandas tu. Yang Tuan Mursyidul ni bila dah tengok ada banyak buku-buku lama dalam tandas tu terdetiklah hasrat nak menyelak dan membaca buku-buku tu. Sedang leka Tuan Mursyidul membelek buku-buku tu tiba-tiba pintu tandas tertutup. Tuan Mursyidul pun buat tak kisah la sebab mungkin angin yang tiup. Akan tetapi Tuan Mursyidul jadi terkejut bila pintu yang tertutup tadi seakan-akan terkunci. Menurut Tuan Mursyidul, beliau pun intai di celah-celah pintu tu kalau-kalau ada sahabat yang nak bergurau, tapi alangkah terkejutnya beliau apabila didapati pintu tu benar-benar terkunci. Apalagi, berpeluh jugaklah Tuan Mursyidul. Keluarlah segala macam jampi. Menurut Tuan Mursyidul, agak lama jugak dia terkurung dalam tandas tu sampai dah pecah peluh. Akhirnya apabila Tuan Mursyidul nampak dari celah pintu tadi selaknya dah terbuka sedikit barulah pintu tersebut boleh dibuka. Pelik memang pelik, secara logiknya selak kunci tu hanya boleh bergerak kalau dimasukkan anak kunci sahaja. Bagaimana pulak boleh bergerak sendiri selak kunci tu?
Setelah keluar dari tandas tu Tuan Mursyidul pun ceritakanlah pada rakan-rakan termasuk aku. Tak taulah aku, sama ada rakan-rakan rasa seram ke lawak ke sebab bila Tuan Mursyidul ceritakan pada kami yang kuat sekali gelak Speaker SKK la sebab dia nampak dari bawah bangunan Tuan Mursyidul keluar dari tandas tu berpeluh-peluh. Mungkin beberapa perkara yang nampak lawak tu antaranya ialah kejadian tu berlaku dalam tandas, kalau Tuan Mursyidul terkurung dalam bilik lain tu standard la jugak kalau masuk paper pun. Yang keduanya, menurut Tuan Mursyidul, kalau pintu tu memang tak boleh terbuka, Tuan Mursyidul nak pekik mintak tolong dah. Yang ketiganya, tokok tambah dari Speaker yang suka menyakat. Katanya, kalau ada makhluk ghaib yang mengusik Tuan Mursyidul mungkin makhluk tu tengah gelak sama dengan rakan0rakan makhluk lain sebab berjaya mengenakan Tuan Mursyidul pada hari pertama 'Kerajaan Perpaduan. Entahla..
Namun demikian,misteri tetap misteri. Sebaik sahaja aku dengar cerita Tuan Mursyidul aku pun bergegas naik ke bangunan tu untuk merakam beberapa keping gambar. Bila aku buka saja pintu tandas tu, bau bangkai menusuk lubang hidung. Aku tak masuk dalam tandas tu, cuma berdiri kat luar je. Bukan takut tapi segan. Dari luar aku hulur tangan ,'snap' 3 keping gambar. Di bawah ni aku upload gambar-gambar tersebut. Gambar kedua tu nampak agak pelik sikit. Kalau pembaca nampak, cuba tafsirkan apakah ia? Adakah ia sawang atau sarang lelabah, atau bentuk anggota badan sesuatu?

Gambar 1

Gambar 2

Gambar 3

Isnin, 2 Mei 2011

Hantu Penanggal Kena Tangkap

Video di bawah ada orang kirim kat aku. Katanya bomoh tu berjaya tangkap hantu penanggal. So, anda lihatlah sendiri..

video

Khamis, 3 Februari 2011

Kisah 3 Ekor Pontianak Pulak..

Maka tersebutlah pulak kisah 3 ekor pontianak. Masing-masing nak tunjuk siapa yang paling terer. Mereka pun mengadakan satu pertandingan tunjuk siapa paling power.
Pontianak yang paling muda diberi kesempatan untuk memulakan pertandingan. Lalu dia pun terbang secepat kilat, tak sampai 5 minit dah balik. Mukanya penuh dengan lumuran darah, dan menyeramkan.
Terus dia berkata : "Korang nampak kampung kat seberang bukit tu?" Pontianak dua ekor lagi ngangguk, "Iya, nampak. "Satu kampung tu ...habiissss aku kerjakan!!!!"kata pontianak muda dengan penuh bangga.
Angin jugak dua ekor pontianak tu dengar keangkuhan pontianak muda. Kini giliran pontianak yg setengah abad tu pulak. Dia pun meluncur terbang macam jet F9 (sebelum kehilangan enjin). Tak sampai 2 minit dah balik, mukanya juga penuh berlumuran darah.
"Korang nampak bandar tu ?", katanya dengan muka yg riak. "Iya, nampak", yang dua ekor lagi ngangguk juga. "Satu bandar itu juga habiiissssss!!!", kata pontianak yg setengah abad sambil ketawa seram,"ha ha ha hah".
Pontianak yang sekor lagi tambah panas dan tercabar. Apa lagi sepantas kilat dia pun tunjuk skill terbang. Akan tetapi, alangkah terperanjatnya dua sahabatnya, sebab tak sampai setengah minit dia dah balik, dengan muka yang penuh berlumuran darah.
Lalu pontianak yang 2 ekor tu berkata, "fuhh...terer gila ahh dia ni, tak sempat aku nak duduk dia dah balik, memang dia paling power". 

 Sambil mengosok-gosok hidung nya pontianak paling terer tu pun berkata ,"korang nampak tembok batu tu ?"
"Nampak! Nampak!", kata yang 2 ekor tu...
"Err.. tadi aku tak nampak", balas pontianak 'paling terer' tu sambil terus menggosok-gosok batang hidungnya... 


Moral cerita : Kalau nak tunjuk terer pun janganla gelojoh sangat..