AMARAN: Kanak-kanak di bawah umur 18 tahun, orang yang lemah semangat, lemah syahwat mahupun yang lemah tenaga batin adalah DILARANG mengunjungi laman blog ini tanpa bimbingan mereka yang berpengalaman.

"Sesungguhnya makhluk-makhluk halus itu dapat melihat kamu sedangkan kamu tidak dapat melihat mereka." (Surah al-A'raaf, ayat 27)

Isnin, 11 Oktober 2010

Misteri Di Tempat Kerja (Bhg 3)

Baru-baru ini tempat kerjaku menganjurkan perkhemahan tahunan di kawasan persekitaran tempat kerja. Kalau mengikut senarai Ahli Jawatankuasa Kerja, nama aku tersenarai sebagai salah seorang yang perlu bermalam di tempat perkhemahan. Malangnya aku tak dapat turut serta sebab mempunyai komitmen lain. Walau bagaimanapun aku hadir jugak malam pertama tu dengan peralatan kamera kononnya nak merakam perkara2 mistik yang mungkin berlaku pada malam tu.
Sambil duduk bersembang kira2 jam 1.30 pagi dan merasakan tidak ada apa2 yang bakal berlaku aku pun 'chow' jam 2 pagi.
Petang hari kedua perkhemahan, peserta perkhemahan gempar apabila kebanyakan mereka melihat kelibat perempuan cantik di bangunan tingkat 3. Malangnya tak ada sesiapa yang berjaya merakam kelibat makhluk tersebut.
Malam berikutnya aku tak hadir sebab hujan lebat. Menurut AJK yang bertugas malam tu, lebih kurang jam 3 pagi semua peserta perkhemahan diarahkan berpindah tempat tidur ke tempat yang lebih kering kerana air mula bertakung di kawasan tapak perkhemahan kerana hujan lebat tanpa henti. Menurut AJK yang juga bekas ahli Kelab Seekers aku tu, ketika peserta sedang sibuk berpindah tempat kedengaran bunyi orang bermain dram di bilik yang sebelum ini menjadi tempat aku 'jamming'. Mula2 AJK ni memberanikan diri nak pergi lihat dengan lebih dekat bersama seorang lagi sahabatnya, tapi ternyata kedua-duanya tak cukup berani nak menghampiri bilik yang dimaksudkan. Kalau aku ada malam tu dah tentu aku dah rakam bunyi2 tu. Kalau setakat cerita mulut saja susah aku nak percaya.
Terbaru, Jumaat 8 Oktober 2010 yang lepas, tempat kerjaku menganjurkan jamuan hari raya. Petang tu berbagai acara dijalankan, dan yang paling best tentulah acara makan. Oleh kerana aku sibuk nak merakam video majlis petang tu, tugas merakam gambar foto aku serahkan pada member aku, Mizi (ahli Seekers).Banyaklah juga foto2 yang diambil oleh Mizi menggunakan kamera digitalku.
Balik ke rumah aku pun uploadlah gambar2 tu ke dalam blog yang aku wujudkan khas untuk melaporkan sebarang kegiatan di tempat kerjaku. Dalam banyak2 gambar, ada satu gambar yang aku tak boleh upload. Dah dua hari aku cuba sehinggalah sampai hari Isnin di tempat kerjaku sendiri. Mizi sendiri menjadi saksi betapa gambar ini sukar untuk nak diupload berbanding gambar2 lain.
Oleh kerana bengang dengan gambar yang satu ini aku pun cuba cari apa puncanya gambar ini tak boleh diupload.Puas aku zoom di merata sudut gambar dan akhirmya aku rasa aku tahu apa puncanya. Setelah aku edit gambar ini barulah aku boleh upload ke dalam blog Ustad Man ini. Cuba tegok betul2..
Kalau nak tengok lebih jelas, 'save as..' dulu gambar ini dalam mana2 fail, kemudian zoom pada arah anak panah. Tapi aku tak mau bertanggungjawab sekiranya komputer korang mengalami masalah selepas save gambar ini sebab komputer aku pernah mengalami masalah bila simpan gambar2 mcm ni.
Walau bagaimanapun, kalau masih kurang jelas bolehlah hubungi Ustad Man terus melalui alamat e-mail : sharimanzaili@yahoo.com.my
* kepada rakan2 yg upload gambar ini dalam facebook,terima kasih sebab secara tak langsung dapat promote blog Ustad Man walaupun ada yang bagi komen macam terror sangat.Kepada yang baru melawat blog ini, sila rujuk artikel2 lama di dalam arkib untuk cerita2 mistik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan