AMARAN: Kanak-kanak di bawah umur 18 tahun, orang yang lemah semangat, lemah syahwat mahupun yang lemah tenaga batin adalah DILARANG mengunjungi laman blog ini tanpa bimbingan mereka yang berpengalaman.

"Sesungguhnya makhluk-makhluk halus itu dapat melihat kamu sedangkan kamu tidak dapat melihat mereka." (Surah al-A'raaf, ayat 27)

Sabtu, 30 Oktober 2010

Misteri Lift T**p**g Sentral

Di bandar aku telah terbina sebuah pusat perniagaan bernama T**p**g Sentral. Di sebelah bangunan T**p**g Sentral tu terletak bangunan Tesco yang tapak asalnya ialah sebuah istana lama. Ni aku nak cerita tentang T**p**g Sentral, tempat makhluk2 pelik lepak. Sebab aku kata makhluk pelik ialah kerana kalau nak tengok fesyen2 pelik remaja kat bandar aku, pergila kat situ. Kat situ macam2 jenis makhluk ada. Yang kepala botak sekerat, yang rambut warna-warni, yang subang kat dahi dan bermacam-macam fesyen pelik mengalahkan makhluk asing semua ada kat situ. Jantan betina sama je. Semua bangsa pun sama. Kalau masuk dalam tu rasa macam berada kat planet lain le pulak.
Di tingkat atas sekali ada mini pawagam yang menjadi tumpuan makhluk-makhluk pelik tadi. Kalau malam minggu pawagam tu tutup lewat sikit daripada hari2 biasa. Oleh kerana pusat perniagaan yang lain tutup jam 10.30 malam maka pengunjung pawagam yang keluar lewat terpaksa menggunakan lift. Aku pernah dengar tentang kisah2 misteri yang berlaku kepada pengguna lift tu sebelum ni. Pernah ada yang terperangkap dalam lift, yang nak turun tapi naik semula pun ada, termasuklah pengalaman dari adik ipar aku sendiri. Tapi dalam banyak2 kisah misteri lift tersebut aku rasa kisah kawan aku yang paling menarik.
Kisahnya begini, kawan aku ni pergi menonton seorang diri di pawagam tu pada suatu malam minggu. Tiket yang diambil ialah tiket untuk show terakhir malam tu. Filemnya tak payah sebutla. Oleh kerana kawan aku ni dah mengantuk sangat dan filem tu pulak tak berapa best, dia pun keluar tanpa menunggu filem tamat. Masa tu lebih kurang jam 11.45 malam.
Oleh kerana pusat perniagaan tu dah menamatkan operasi, dia pun terpaksa menggunakan lift. sampai di depan lift dia pun tekanlah butang untuk turun ke tingkat bawah. Kemudian pintu lift terbuka tanpa ada sesiapa di dalamnya. Dia masuk dan terus tekan butang 'G ' untuk ke groundfloor. Pintu lift pun tertutup dan nombor pada skrin dalam lift tu pun bertukar satu demi satu menandakan lift sedang bergerak ke bawah. Akan tetapi apabila sampai ke tingkat 1 pintu lift terbuka. Kawan aku pun jenguk ke luar tetapi tiada sesiapa di luar. Tiba-tiba pintu lift tertutup tetapi kali ini ia bergerak ke atas semula.
Sampai ke tingkat atas pintu lift terbuka...kemudian masuklah seorang perempuan cantik yang berpakaian seksi, terus berdiri di belakangnya. Dalam hatinya tertanya-tanya siapakah gerangan perempuan seksi ni? Pekerja di T**p**g Sentral inikah atau penonton pawagam yang turut merasa bosan sepertinya.
Selepas perempuan itu masuk, pintu lift pun tertutup dan perlahan-lahan mula bergerak ke bawah.
Sampai di tingkat satu sekali lagi lift terhenti dan tiba-tiba pulak lampu terpadam, tetapi pintu lift tak terbuka. Kawan aku ni dah mula gelabah. Dengan tak semena-mena pulak hidungnya tercium bau yang teramat busuk. Bulu romanya berdiri. Dalam keadaan yang begitu cemas dan seram dia pun cuba menenangkan perasaan dengan membaca ayat2 suci al-Quran yang terlintas di ingatannya. Masa tu kawan aku ni dah gabra habis, tak berani dia nak menoleh ke belakang ke arah perempuan yang dari tadi diam tanpa rasa takut dan panik. Dia dah tak peduli kat perempuan di belakangnya sama ada dengar atau tidak dia baca ayat2 yang entah betul entah tidak tu.
Nasib baik selang beberapa minit kemudian lampu lift kembali menyala dan lift bergerak kembali. Kawan aku ni menarik nafas lega tetapi dia tetap tak berani menoleh ke belakang.
Sampai di tingkat bawah perempuan di belakangnya tadi terus menerpa keluar sebaik saja pintu lift terbuka sambil ketawa dan menoleh ke arah kawan aku yang dah berpeluh, lalu berkata :

"Maaf ya, saya kentut tadi..abang jangan marah ye.."


Hah..hah..hah...begitulah kisahnya yang diceritakan pada aku. Jangan marah ya, nanti kena jual...
Gambar di atas tiada kena mengena dengan cerita, ini gambar salah satu makhluk pelik yang tak cukup kain yang ditemui di T**p**g Sentral.
Moral cerita : Jangan kentut dalam lift, kalau lampu terpadam boleh buat orang lain suspen.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan