AMARAN: Kanak-kanak di bawah umur 18 tahun, orang yang lemah semangat, lemah syahwat mahupun yang lemah tenaga batin adalah DILARANG mengunjungi laman blog ini tanpa bimbingan mereka yang berpengalaman.

"Sesungguhnya makhluk-makhluk halus itu dapat melihat kamu sedangkan kamu tidak dapat melihat mereka." (Surah al-A'raaf, ayat 27)

Selasa, 17 Ogos 2010

Serangan Makhluk Halus (Sori Tok Bomoh)

Menurut beberapa orang pengamal perubatan tradisional makhluk halus ialah sejenis makhluk atau spesies yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Makhluk ini dikatakan dapat melihat manusia dan menyerang manusia sehingga ada kalanya boleh menyebabkan kematian. Makhluk halus ini dikenali dengan pelbagai nama seperti pelesit, jembalang, bunian dan sebagainya oleh masyarakat dulu.
Kewujudan makhluk halus tidak dapat dipastikan dengan rasminya sejak bila tetapi kes serangan makhluk halus ini ada yang telah direkodkan oleh manusia. Sejak kebelakangan ini serangan makhluk halus terhadap manusia semakin menjadi-jadi di seluruh dunia sehingga mencatatkan beberapa kes kematian. Pakar-pakar di seluruh dunia kini sedang bertungkus-lumus mencari kaedah terbaik menghindari serangan makhluk halus ini. Walau bagaimanapun dari hari ke hari makhluk halus semakin mengganas dan dikenali dengan pelbagai nama dan pelbagai serangan.
Sukarnya manusia mencari penawar kerana makhluk ini hanya boleh dilihat dengan menggunakan mikroskop berteknologi tinggi. Itu pun masih tidak dapat dikaji bagaimana cara menghapuskannya. Makhluk halus ini kini digelar VIRUS. Terbaru ialah virus H1N1 selepas virus selsema burung dan HIV.
(Tok-tok bomoh jangan marah kat aku kalau aku mentafsirkan makhluk halus ni sebagai virus.Tok-tok bomoh kita pun terror jugak, cuma belum terfikir nak pakai perkataan virus jer) Sori tok-tok bomoh dan tok-tok batin.
Gambar makhluk halus spesies H1N1

Tiada ulasan:

Catat Ulasan